lørdag, november 29, 2008

two weeks left, og innlegg nr 100!

Ja, det er mye å feire det! 100 innlegg på to år... Må si det har tatt seg opp na i høst altså:D Lurer på om jeg får tid til å fortsette blogginga etter at babyen har kommet... Ja, for i dag er det akkurat 14 dager igjen til termin, og det er kanskje på tide å pakke sykehusbagen? Ikke at jeg tror hun har planer om å komme før tida men... Spennende er det nå! Ventetiden fikk dobbel betydning for meg i år gitt!

Vi har vært på shopping i gjen, og denne gangen ble det blant annet "kjørepose" til babyen for å ha i bilsetet. Det er jo så kaldt nå på vinters tid, og ideen fikk jeg av Anne. Det er en liten dunpose med hull i ryggen og under rumpa sånn at vi kan feste bilselene. Hun skal slippe å fryse i den der ja, lillejenta vårres:)

Og på nettet kjøpte jeg bæresjal! Nå gjelder det bare å få brukt det altså!!!Virket en smule komplisert å få det på, men vi får øve oss med ei pute eller no':D Jeg tror iallefall det kan hjelpe hvis babyen vår blir urolig og gråter mye. Med et sånt sjal får du babyen tett inntil kroppen, og den lille blir godt tullet inn og kan ligge å høre på mamma eller pappas hjerte. Babyer liker jo å ha det litt trangt og tett, så jeg har stor tro på dette altså! Pluss at sjalet er ergonomisk riktig iforhold til bæring. Det avlaster både rygg og nakke. Og hendene har du helt fri:D Ja, ja... Jeg kommer nok tilbake med rapport når vi har prøvd det en stund:)

nei, nå er det pepperkakehusbakedag!!! Godt å være tilbake etter to år i Oslo! Vi har vært hos tante Bodil siden tidenes morgen å baket pepperkakehus! Alltid lørdag før 1.søndag i advent. En koselig tradisjon, og tradisjoner er som alle vet vanskelig å bryte. Voksne har vi blitt, men pepperkakehusbaking hører med!!! Gleeeder meg til en fin dag med tanten, Hanne, Marion, Silje og Synne. og kanskje guttene hvis de vil være med:D

Et innlegg i skikkelig adventsmodus kommer i mårra:) Må jo få med noen bilder fra i dag og:) Men hvis noen trenger litt adventsstemning nå med en gang er det bare å stikke innom Annas blogg! Åh, hva jettemysigt det hadde vært å være i sverige nå!

god lørdag;)

2 kommentarer:

Anonym sa...

jättemysigt hade det varit ja.. kanske föda i sverige...;).. jag kan ta blodprov... haha.. nej håll du dig på norsk mark så jag vet att ni kan hålla er lite lugna när vattnet än gång går...:)
Igår bakade jag lussebullar.. idag ska vi till svärföräldrarna och äta upp dom...haha.. Stor advents Kram till alla tre + pusen! /A&E

Anne sa...

Ja det spørs om du får så mye tid til blogging når litj-jenta kjæm. Bare se på min blogg... hehe.

bæresjal er KJEMPELURT! Min roer seg ned og sovner nesten hver gang æ bruke bæreselen min. Skal få låne sånt bæresjal nå for han ligger så løst i selen når han er så liten. Ser komplisert ut ja, men søskenbarnet mitt sier at det blir en vane.

åååå ikke lenge igjen nå. Nå er måneden vi har ventet på så lenge endelig her. Tenker masse på deg, du må gi beskjed når det skjer noe:)