fredag, desember 02, 2011

snø og advent!

Eline husker nok ikke så mye av denne tiden i fjor, så da den første snøen kom forrige helg var det ut før kl 9 om mårran:) Jeg lo godt, for jeg og Olai (som var i Fredrikstad) våknet av MMS fra Stian hvor Eline står ved siden av en diger snømann!
I uka som har gått har jeg så smått begynt å pynte til advent. De tre Vise Menn har begynt sin vandring mot Betlehem, og da Eline fikk øye på de i vinduskarmen, lurte hun fælt på hvem de var. Så fant vi fram barnebibelen hennes og leste julehistorien. Etterpå skulle Eline sove, og hun snudde seg til Vismennene og ropte til de: 'natta gutta!' Ha-ha:D Jeg hadde nok aldri kommet på å kalle de tre vise menn for gutta!

Ellers går det litt trott om dagen. Kneet blir ikke så mye bedre synes jeg, og nå er jeg LEI av å ha vondt og være så lite mobil. Og når kneet verker blir jeg sur, og når jeg blir sur blir resten av familien sur... såeh. Ikke noe adventsidyll her i gården. Elines gullkorn (innimellom all trassoppvisning) og Olais latter hjelper på humøret da!

6 kommentarer:

Sonja frå Sunnfjord sa...

Hehe, staselege gutar du har!
Eg er ikkje kristen, men eg synest figurane er fine. Sjølv har eg dei tre vise menn i blått glas frå Hadeland. Er kanskje litt rart å pynte med slike symbolske ting som englar, stjerner og adventsstakar, men for meg er jula meir tradisjon enn religion:)
Trasig med det kneet ditt:( Håpar det blir bra igjen fort!
God helg til deg og dine :-)

gult hus i svingen sa...

Liker gullkornene fra Eline:)
Ha en fin søndag alle 4:)

klem fra Trine:)

SARA sa...

Takk for det, Kristin <3 Håper kneet er bedre(?) Klem!

Veronica sa...

Hoho. Så mye herlig de små sier. I fjor fortalte barna til ei venninne meg om " De tre vissne menn".
Hoho... Da liker jeg bedre betegnelsen til Eline.
Håper kneet ditt snart blir bittelitt bedre iallefall.
Har det vært noe mer babysang??
Ha ei herlig uke.
KLEMMER

Unknown sa...

Vi vil også gjerne finne på noe en dag... snart:D Ka me neste torsdag? :D

Marianne sa...

Hehe! Den Elinemora altså, mange gullkorn fra den jenta :)

Fortsatt god bedring til kneet!