tirsdag, desember 16, 2008

Skjortestryking

Jeg er på nippet til å miste all kontroll hver gang jeg må stryke en skjorte. I julen skjer det oftere enn resten av året. Og det er ikke mine skjorter en gang! Fy søren så lite som skal til før skjortestryke-affæren ødelegger resten av dagen... For ikke å snakke om hva et strykejern kan ødelegge! Ledningen kan man kvele med. Torturere med heten, eller rett og slett bare dælje hele strykejernshiten i hodet på stakkaren som skal ha nystrøket skjorte til jul.

...Forsvinner mannen min på mystisk vis iløpet av julen, så vit at jeg var sinnsyk i stryke(g)jerningsøyeblikket!
Skjønner godt at lillemor ikke vil ut nå. For et vær vi har hatt i dag da! Det har jo vært så fint så lenge. Men jo nærmere jul, jo mildere blir det. Holken brer seg forræderisk utover og den sure vinden blåser gjennom marg og bein.

Nei, nå er ikke humøret på topp akkurat. DET GÅR SAAAAKTE!! (sagt det før?) Skal forsøke å koble hjernen over på julekonfekt i kveld. (eller føding. Det hadde jo vært fint). Men nei. Fortsatt ingen tegn til noe som helst. Så det blir nok konfektlaging ja. Mozartkuler og kokosboller.

...og her er resultatet:) m-m-m!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Artig å stryke skjorter!! Øve, øve jevnt å trutt og tappert det er tingen. Øvelse gjør mester. Men konfekten ble vellykket ser jeg. Gleder meg til å smake, og å se leiligheten pyntet til jul. Du er så flink til å gjøre det koselig rundt deg.
Tante Torild

Anonym sa...

Har det ikkje komt nåke jenta endå Kristin??? Du e så flink. Gjør det verkeligt fint rundt deg te jul!! Å den konfekten såg himmelsk ut! Nesten så eg tar meg ein tur oppom Trondheim bare for å smaka!!