lørdag, august 22, 2009

Loppis m.m.

Heldige oss altså! I morges var jeg hos optiker og tok synstest. Nye briller med sterkere styrke må til ettersom man snart er halvveis til 50... Og vi kom i rette øyeblikk! Siste dag med supertilbud: All innfatning til 99% avslag! Det betyr at jeg betalte 15.43 kr for et par veldig fine DKNY-innfatninger. Glassene kommer selvfølgelig i tillegg da. Skal nok legge ut et bilde av moi med nybrillene på nesa når de er klare:)

Og så ilte vi sørover til O'Store Støren. Årets Happening (ifølge gauldalingene selv) loppemarked i Snurruhagen Leir. Vi kom dit til det åpnet, og du skulle sett den køen! Folk strømmet til, men egentlig ikke så rart. Har aldri vært på så stort loppemarked før! Med så masse ting, møbler, antikviteter, klær osv. Jeg fant ei vakker gammel barnevogn i brun cordfløyel. (fra 70-tallet tror vi) Innsiden var trekt med brune småblomstrer og den hadde store fine hjul. ...Men kjøpte vi den? Neeei da... Angrer vi? Jaaaaa da! Men, men. Hadde ikke vært så praktisk da. Ikke den enkleste barnevogn å legge sammen og lagre... Men FIN! Ja, det var den!!!
Rundt spisebord + fire stoler ble det på oss istedet. Til 175 kr! Synes vi gjorde et kupp der!
Fint ja? :) Matcher Gyngestolen som Stian fikk tak i på finn.no (gratis) også! Den skal jeg legge ut bilder av siden, for vi skal pusse den opp:)

I går så vi en varm og vakker film! Stian likte den også faktisk:) Jeg leste boka for noen år siden, og i vinter gikk filmen på kino. Endelig datt dvd'n ned i postkassen min, og filmen levde opp til sine forventninger! 'Bienes Hemmelige Liv'! Se den!!! Og for alle lesehester: Les boka!!! Det er en av mine yndlingsbøker. Den varmer sjela altså!!!

Og så litt Eline-nytt: Jeg oppdaget plutselig at det har kommet to tenner til, nede i munnen hennes:) Ikke rart at hun har vært lei seg og urolig om natta i det siste! Stakkars lita! 3 tenner på noen veldig få dager!!

3 kommentarer:

inger sa...

Stilig bord og stoler! Og ja, den filmen er UTROLIG bra! En av mine yndlingsfilmer! Skal definitivt kjøpe den på dvd ja. Og grattis med nye briller! :) klæm

Unknown sa...

likte møblene jeg også! OG filmen:) den så jeg jo sammen med inger:) så heldig du var med brillekjøpet. briller er jo mildt sagt DYRT...

fortsatt god helg! klem

Kristin sa...

Gratulerer med nye møbler, de ser jo kjempefine ut! Angrer nesten på at jeg ikke dro en tur til Støren (men vi var i bursdag i stedet)...

Mye planer for uka eller? John har siste uka med pappapermisjon men Marte og jeg kan sikkert ta oss en tur en dag så han får litt fred til å gjøre diverse her hjemme :)