tirsdag, juli 28, 2009

Håkontun

Jeg vil lage et Håkontun! NÅ!!! Hører du Gud?! Nå? Veldig snart? ...Eller når du ser at jeg er klar..?

Dette er planen: Når vi skal kjøpe oss hus i fremtiden, kan vi like så gjerne prøve å finne et småbruk med en gang tror jeg. I hagen skal jeg plante grønnsaker, og noen høns og kaniner skal få nytt hjem der. Dette kan holde i starten! Dagsentre kan ta med brukerne sine dit for og mate, stelle dyra som en arbeidsoppgave, eller beboere i boliger kan komme dit og kose med dyra som en fritidsaktivitet. Det gjelder å begynne i det små:) Selfølgelig må det iherdig reklamering til fra min side og jeg må skaffe meg kontakter rundt omkring.
Jeg ser for meg at jeg kanskje jobber enten i bolig eller på dagsenter når småbruket en gang dukker opp, så da kan jeg jo begynne med "mine egne" brukere/beboere. Mens jeg jobbet som lærling på Dagtilbud Heimdal, og også mens jeg jobbet i boligen i Oslo hadde jeg inntrykk at det alltid var mangel på arbeid og fritidsaktiviteter. Ofte hadde vi problemer med å gjøre dagene meningsfylte, særlig i sommerferien. Håkontun skal være åpen døgnet rundt, året rundt!

Etterhvert som dette forhåpentligvis blir et populært tiltak må jeg begynne å utvide og utvikle tilbudene på Håkontun. Henge opp noen gode husker i trærne, sette ut benker og bord så brukerne kan ta seg en pust i bakken, lage et verksted i låven (vedkapping?) osv. Men dette er enda bare begynnelsen! Før jeg blirfor skrøpelig skal det være et eldorado av jobber, aktiviteter og fritidstilbud på Håkontun! Åh! Jeg GLEDER MEG!!!

...alt er egentlig klart bortsett fra finansieringen... og småbruket som bør ligge lagelig til fra byen. Hvilken by? Ja, det får Gud bestemme.

4 kommentarer:

inger sa...

Å, det kommer til å bli så fint Kristin!! Gleder meg til å komme på besøk på Håkontun:)
Ingenting er umulig for Gud!!
Glad i dæ:)

Anna Sofia sa...

åh.. det låter otroligt.. i våran klass började vi prata om ett liknande ställe innan sommaren faktiskt.. jag blev så på g.. PP. Pensionärs palatset, en gård med plats att vila upp sig, mata hösen, hjälpa till i landet, plocka frukt, basta, gå på länga prommenader samman och sånt.. hit skulle det gå bussar och ingen skulle ha svårt att ta sig dit... åh tänka om man fick göra en människa så glad.. Jag skulle helt klart vilja hjälpa dig med Håkanstun om du inte bodde så längt bort Kristin..:)
Det är en fantastik ide och jag tror på dig!... och på Gud.. en dag så!

Kristin Kreativius sa...

tusen takk begge to!
Ja, dette er virkelig DET JEG VIL!!! vil, vil vil!!!!!! *sukk* Litt utålmodig...
PensjonistPalasset! Det var et utrolig kult navn! Setter liksom standaren for innholdet der!

Hjertelig velkommen til Håkontun!!!

Anonym sa...

jeg gleder meg til å komme på besøk på håkontun! tror det blir helt topp:) ett steg av gangen, på vei inn i drømmen...

klem tora