søndag, januar 23, 2011

Navn??!?

Vi funderer på navn til lillebror. Stian kommer stadig med forslag. (det samme hele tiden; Stian jr.) Vi har vært gjennom navneboka flere ganger, og har faktisk en favoritt nå. Men det holdes hemmelig inntil videre. Vil jo ikke at noen skal snappe det fra oss:D

Men vi vil gjerne ha flere forslag asså! Så dere er veldig velkomne til å legge igjen et forslag eller fler under dette innlegget! Altså guttenavn, som bør passe til Eline, enkeltnavn foretrekkes.

Og om vi velger et av deres navneforslag, eller om noen gjetter det navnet vi har i tankene og er hetest for tiden, ja da må det jo bare vanke en premie:)

42 kommentarer:

Marit Fiksdal sa...

Truls
Trym
Sindre
Ulrikk
Edvardt
Øystein
Jesper

Skjerstad sa...

Vanskelig altså Kristin .... jeg skal tenke litt på det ;)
Klæm

Ingrid Marie sa...

Mitt beste forslag er Aksel:) Aksel og Eline... Klinger fint det! Lykke til!

hobbyvimsa sa...

Jeg liker Elias,og det klinger bra med Eline:)
Lykke til,dette er vanskelig,jeg vet!!

Min gutt heter Thord,og den gangen sto det mellom Ask,Birk og Thord..

Ha en fin ny uke!!

Klem Linda:)

gult hus i svingen sa...

Aslak, Sigve, Erlend, Sverre, Isak, Jon, Ivar:) Synes de gamle navnene er fine jeg, alle disse blir bra sammen med Eline da:)
Klem fra Trine:)

Hanne sa...

http://arf.noemata.net/navn/markov2-guttenavn.html Her e sia for dæ som like sånne sære navn.

Hanne sa...

Levi e fint!

Tonemor sa...

Gratulerer:-) Hva med Sander da?
Klem Tone

Anonym sa...

Petter :)

Lill sa...

Hva med Marcus eller Mathias?
Min eldste sønn heter Marcus og min yngste skulle hete Mathias,men han fikk heller navnet Javier:)

Minimenina sa...

Gutten vår heter Linus, så det er selvsagt mitt hotteste tips :) De andre navnene vi vurderte var:
Leo, Theo, Ulrik og Philip
Er ikke lett å velge, men dere kommer nok frem til noe :)

Fin blogg du ha også, så jeg legger meg til som følger og titter snart innom igjen!

Hilsen Kristin

Marianne sa...

Støtter meg til forslaget om Erlend. Eller kanskje Eirik?

Finnes jo masse fine bibelske navn også; f.eks. Markus, Johannes, Andreas og Joel.

Ellers har jeg mange favoritter fra Kardemommeby; Kasper, Jesper, Jonathan og Tobias.

Sander?

Uansett sikker på at dere finner et perfekt navn til prinsen deres!! :)

Gollass sa...

Evander og Eline....
Klem Elin

BENTE sa...

Elias, Eirik, Even, Espen :)

Når har du termin?
Jeg venter en babygutt på april.
Blir ei spennende tid fremomover:)

Unknown sa...

Hei... :O)

Mitt hotteste tips er: Max Tinius eller Bertinius. Kanskje litt sære navn, men jeg syns det er fint med navn som ikke alle har... :O)

Ha en fin kveld!

Grete Winther Westrum Løvås sa...

Støtter forslagene om Erlend jeg :)

Eline sa...

Nå sover bitteliten, så kan endelig legge igjen spor etter meg også!
Vi sliter med det samme og her er jo bebis to uker i morgen. Utrolig vanskelig, og uansett hvor mange jeg spør og hvor mye jeg leser, så kommer det aldri noe nytt. Er de samme navnene som dukker opp/forelåes. Remy har også prøvd seg på Remy jr. en god del ganger, men det kan han bare drite i. Syns det virker som man har utrolig dårlig fantasi når far og sønn heter det samme og veldig så knotete det blir!
Lykke til med navnevalget, du skjønner kanskje at jeg ikke har stort å bidra med på navnefronten :p
Stor klem <3

BENTE sa...

Takk og takk! Det blir det:)

Hun stortrives i bhg. Kunne ikke hatt det bedre.

Ja, er noe med det. Litt morsomt å ha noe ikke alle heter..han har vel fått navnet Vebjørn, etter sin farfar Bjørn. Ikke så moderne, men fint likevel:)
Ha en fin kveld du også, så skal jeg prøve å få oppdatert bloggen fremover:)

Klem

Jenny - supersnella sa...

navn ja.. synes guttenavn er vanskelig ;) Jeg har Noah Leander og Lukas Emil - så det er fire navn bare der..

Ellers er jeg glad i Joel, Samuel, William, Jonas, Elias, Olai.. Ja, tror sånn ca det var listen min, gitt ;)

Lykke til! Så spennende med en lillebror. Og for noen nydelige klær du har funnet! Vi har også noe arv fra både meg og mannen. Moro!

Anonym sa...

Det der med navnevalg er både vanskelig og spennende. Det er jo en viktig avgjørelse, et navn kan prege et menneske og også være med på å bestemme hvordan det blir behandlet gjennom livet.

Eline liker jeg veldig godt; det betyr sol og var populært rundt 1850. Til gutten ville jeg valgt et navn med noe av den samme tradisjonen og opprinnelsen. Et navn på en vokal, helt klart.
Å bli oppkalt etter far, synes jeg er en uting... han må jo få bli sin egen lille person! Jeg tipper dere går for Elias.

Lue har jeg óg lyst å strikke, men tenkte altså jeg skulle prøve meg på genser. Litt lei alle lapper og skjerf :) Håper vi får det til, begge to!
Klem
Lilli

Gunnhild sa...

Jeg går for premien og tipper Simen! Fint navn :)

Unknown sa...

Flott blogg og sååå flink og kreativ du er er :))) Jeg sliter med det samme selv ! Navn er fryktelig vanskelig men først må jeg finne ut om det er jente eller gutt :)
Ble følger hos deg jeg ... og siden du er blitt hos meg er du selvs med på give away :)
Navneforslag : VICTOR :)
Klem Siv

Pia sa...

Brage?
Edvard?
Erlend?
Eirik?
Even?
Einar?
Olav?
Albert?

La luz del norte sa...

Jeg synes Arthur er fint og Torstein. :)

En annen fru Solem sa...

Jeg foreslår ESTEN.

Da blir han i såfall nr 4 i Norge som heter Esten Solem.

Hilsen en annen fru Solem :)

(skøy blogg forresten :))

Ane Tønnesland sa...

Jeg googla "Eline og" og det første guttenavnet som kom opp da var Sindre. Veit ikke helt jeg asså, liker bare å gjøre sånne ting, og tenke skjebne og sånn :) hehehe

I min familie begynner alle på An. Ane, Andreas, Ann og Anders. Jeg synes det er kult, min tilkomne synes det er litt flaut. Eline og Even? Eline og Eirik?

Jeg er mest glad i urnorske gamledager-navn og tenker at det har med tradisjoner og blablabla og gjøre. Veldig viktig, sikkert litt klisje.

Jeg har 2 navn som jeg synes er veldig flotte: Jakob og Anna. Det er navnene til en bestefar og en oldemor. Jeg liker oppkalling!!

Guttenavn jeg synes er fine: Nils, Hans, Ole, Oddmund, Sivert, Aksel, Pål, Per, Anders, Knut, Mikkel, Håkon.

Der fikk du en avhandling! :) Sikkert litt traust og gammelmodig.

Ane Tønnesland sa...

Leste de andre kommentarene etter jeg hadde skrevet innlegg, og synes det var gøy at mange tenker i samme bane. Aksel, Even og Eirik gikk jo igjen hos andre og. Dessuten vil jeg legge til at jeg synes Erlend var hot! Jeg tror dere har store sjanser til å få en Erlend eller en Aksel. Liker tanken på 2 mot 2 familiemedlemmer med vokal/konsonant. Sorry for at jeg fyller hele kommentarsiden din med mine tanker, men navn engasjerer.

Elisabeth, innerst i veien sa...

Eivind, Sindre, Even? Lykke til med navnevalget.

Anonym sa...

Ettersom jeg har stor interesse for navn og prøver å blande meg oppi alles navnevalg (som ingen hittil har hørt på) iler jeg til og støtter forlaget Elias . Hvis dere ikke vil ha noe på samme bokstaven , synes jeg Mikael er nydelig :)
Lykke til !

1 Prins og 2 Prinsesser sa...

Leste ikke gjennom alle her ,men jeg også klarte ikke å finne et navn til min sønn( som jeg fikk 23.01.2011)

Når han var 2 dager gammel, så fant vi navnet Filip! han passet det så bra.
så det er mitt forslag, navnet Filip!

Unknown sa...

Hei ;) Jeg syns Magnus hadde passet fint med Eline, men også Erlend er et fint navn :) Kjempefin blogg du har, er blitt en fast leser !

Klem <3

Anonym sa...

Eline og Magnus
Eline og Samuel
Eline og Martin
Eline og Joel
Eline og Jesper
Eline og Gustav
Eline og Edward
Eline og Emil
Eline og Linus
Eline og Sander
Eline og Axel
Eline og Markus
Eline og Matteus
Eline og Tobias
Eline og Andreas
Eline og Oliver
Eline og Oskar
Eline og Elliot
Eline og Olai
Eline og Olav
Eline og Wilhelm
Eline og Ola
Eline og Nikolas
Eline og Silas
Eline og Syver
Eline og Elias
Eline og Fredrik
Eline og Adam
Eline og Albert
Eline og Ezekiel
Eline og Jonas
Eline og Jonathan
Eline og Johannes
Eline og Isak
Eline og Noah
Eline og Johan
Eline og Viljar
Eline og Teodor
Eline og Iver

Kristin Krogstad sa...

Hva med Magnus? :)

Anonym sa...

Jørgen.

Anonym sa...

Hei, jeg prøver meg på noen navn :)

Ulrik
Noah
Eliah
Arin
Max

Ja.. det er de jeg kom på.. men finnes jo maaaange og velge av :)

Klemmer fra Ida

Dorteas lille verden sa...

Hei,

Synes Eljar er veldig fint! Eline og Eljar, to sterke navn:)Lykke til med valget!

IdéSpiren sa...

Aslak
Sigve
Scott
Torje
Eskil
Ørjan
Asbjørn
Magne
Tord

Lykke til med valget! :))

Snedig Snelle sa...

Min sønn hette Sebastian, og det e fint! :-) Ellers like eg Fabian og Jonathan!

hege sa...

Jeg er litt opphengt i Ibsen-navn og ønsket så inderlig at sønnen min skulle hete Eyolf - men det ble dessverre nedstemt av min litt mer konservative mann. Men kanskje det vil passe for dere?

Gøy med beibi!

ReVinyl sa...

Skule
Borgar
Konrad
Ingar
Brage

Anonym sa...

Digger selv navn på S
Sigurd
Sondre
Sivert
Også synes jeg Brage er et flott navn. Og Emil :D
lykke til med navnevalget

Maria Isabel sa...

Hmm.. navn er alltid vanskelig! Kanskje vanskelig fordi det skal bli en del av identiteten til et bitte lite menneske :)

Navn jeg kommer på akkurat nå er:

Lasse
Sondre
Julian
Gabriel
Leo
Nicolas/ Niclas
Michael
Ulrikk
Odin
Emil
Lucas
Adrian

Dett var dett :D