torsdag, oktober 08, 2009

Billen Brum og Humlen Hurre

min sleeping beauty!


Billen Brum og Humlen Hurre
Min yndlings barnesang! Den er så fin, og har så vakker melodi! Når Eline vil kose i armene mine synger vi den:)

Billen Brum og Humlen Hurre
gikk en deilig solskinnstur.
Brum, sa Hurre,
ja sa Brum
Skal vi bade før vi snur?
m-m-m-m
Skal vi bade før vi snur?

Billen Brum og Humlen Hurre
rodde i et nøtteskall
Brum, sa Hurre
ja sa Brum
Sola er blitt rød og kald.
m-m-m-m
Sola er blitt rød og kald.

Billen Brum og Humlen Hurre
to små venner på sin vei
Brum, sa Hurre
ja sa Brum
Brum jeg er så glad i deg!
m-m-m-m
Brum jeg er så glad i deg!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hei
Jeg leter såååå etter denne sangen - min barndoms favorittsang! Men hvordan er melodien???

Kristin Kreativius sa...

Hei :) Å, du må prøve å få tak i melodien! Den er så søt og fin! Hm...om du søker på 'Billen Brum og humlen Hurre' på Spotify finner du en versjon der. Synes den går vel fort... Blir litt stressa faktisk. Men melodien er den samme.
Gi meg gjerne tilbakemelding om du finner den! :)

Anonym sa...

Finner den dessverre ikke på spotify heller. Men nå har jeg bestilt sangboka til Bjørn Rønningen og fått den i posten. I morgen skal en sangpedagog på jobben finne melodien for meg :-) Gleder meg!

Anonym sa...

Hei igjen.
Du vil ikke tro hva jeg har fått. Min kjære pappa har spart på kassetten "Smule smale smilesanger" som ble gitt ut i 1979 (jeg var altså fire år... :o) og i dag fikk jeg den av han overført på CD!!! Der er alle de kjære sangene som vi hørte på x antall ganger når vi var små, bl.a Billen Brum og Humlen Hurre. Hører på den nå og det er såååå kjært å høre igjen:o) Helt fantastisk at han ikke har kastet eller mistet den :-))))

Anonym sa...

Se her https://www.youtube.com/watch?v=kvPZsHonW5A