mandag, januar 04, 2010

Gravid med en drøm

*sukk* Nå har jeg funnet Håkontun! ...Eller, et av alternativene da. For jeg vet jo ennå ikke hvor og når min Håkontundrøm skal 'fødes'. Ja, det er som å gå å være gravid. Man er spent , planlegger og drømmer om hvordan det blir, snakker litt med drømmen, stryker på den, passer på å ikke gjøre noe som skal skade den... Men gleder seg mest! Det eneste aberet med å være gravid med en drøm, er at det ikke går an å sette en termindato. Skulle svært gjerne ha hatt en altså, men ennå aaaner jeg ikke når det skjer. Heldigvis fremkaller ikke slike svangerskap bekkenløsning.Her er småbruket jeg har funnet. Det trenger en del oppgradring, men slike ting kan man vel ta etterhvert eller? En stor låve hvor det skal innredes forskjellige verksted (--> grafikk, tre, ull, keramikk, bl.a) og sanserom, og en liten rød stue hvor kaféen naturligvis kommer til å være, samt en liten butikk med Håkontun-varer. Hønsehus og kaninbur, urethage og grønsakshage. Stort uteområde hvor husker skal henges opp i trærne, trampoliner og klatrestativ ute på plenen, stier, trehytter og gapahuker i skogen. ...Jeg er utålmodiiig! Og tar gjerne imot dette lille småbruket:)

Hovedhuset var egentilg ganske fint. Men ville nok gjort noen forandringer ja. F.eks ville jeg laget et nytt inngangsparti. Med dobbeltdører:) Vindfanget må gjærne være sånn som det er, men jeg ville ha gjort det om til en vinterhage/glassveranda. Her skulle jeg ha hatt to gode stoler, et lite kaffebord og en bladkurv full av interiør og livsstil-magasiner:D Og pondus til Stian. Liker veldig godt de to stuene:) En hverdagsstue, og en finstue hvor juletreet skulle ha stått ferdig pyntet til barna våkner julaften... Åsså peis på kjøkkenet da! tommel opp for det!

ååå! Som jeg drømmer! VIL-HA-HÅKONTUN-!

2 kommentarer:

Grete Winther Westrum Løvås sa...

For en fin drøm! Lykke til med graviditeten og fødselen når den måtte komme :)

Kristin Kreativius sa...

hi-hi:) Takk for det! Jeg gleder meg sånn til å sette igang!