onsdag, mars 17, 2010

Sutring, snø og snik

 Bør kun leses om du ønsker å bli litt nedtrykt...

Ting går litt trått for tiden synes jeg. Var så optimistisk i forrige uke da snøen smeltet og asfalten var nesten bar. ...Og så kom vinteren. Vips, så lå det en halvmeter snø på bakken, og det bare fortsetter og fortsetter å lave ned! I går måtte jeg gå baklengs og dra vogna etter meg for å i det hele tatt komme fram, og å gå i nedoverbakker er direkte livsfalig i slikt et føre. Brodder er undervurdert, og alle som ikke driver ekstremsport bør ha et par!

Jeg er lei av å gå hjemme, og har dårlig samvittighet ovenfor Eline, som kanskje hadde trengt større utfordringer, flere impulser enn det som finnes her hjemme. (hva vet jeg..) Jeg leter etter drømmejobben, men vet innerst inne at den må jeg lage selv. Håkontun. Vet jeg må ta til takke med noe annet enn så lenge, men det gjør meg nedfor. Jeg skulle ønske jeg var en bedre husmor som holdt det rent og pent bestandig, og som tryllet fram gode og sunne retter på kjøkkenet. Og hadde tid til alt annet i tillegg.

Som om ikke alt dette er nok til å gjøre meg amper (amper er vel et beskjedent ord ifølge Stian), så opplevde jeg en meget frekk mann på postkontoret. Vi hadde altså kavet oss ned til postkontoret, og jeg trakk kølapp nr 25 og stilte meg opp for å vente på min tur. Det varte og det rakk, og etterhvert kom mannen som trakk kølapp nr 26. Han så på meg og stirret oppgitt på Eline som begynte å bli sur og lei av å vente. Ettersom jeg hadde kledd meg for å være ute, ble det fort veldig varmt og ubehagelig inni alle klærne, og da begynner det å klø og stikke. Og vi ventet. og ventet. Etterhvert begynte nr 26 å bevege seg mot der jeg stod og så på konfirmasjonskort --->tidsfordriv. Han nikket mot vogna, og mente jeg skulle flytte den. Han kunne altså ikke går rundt reolen. Mens jeg strevde med å få snudd vogna mellom kortstativ, reoler og film-kurver sa det 'pling' og nr 25 lyste på skjermen. Men før jeg i det hele tatt rakk å oppfatte plinget, hadde nr 26 stupt fram, og kapret den ledige postdamen. Kølappsystem my ass! 

..Så humøret har ikke vært på topp i det siste. Har så mye å glede meg over og glede meg til, men noen dager er bare helt møkk. Så sånn er det.

Ingen kommentarer: