torsdag, juli 09, 2009

Bryllupsplanlegging...

Nå er det 10 mnd igjen til bryllupet vårres! Planlegginga er godt i gang, og dette er noe av det som allerede er i boks:
-kirka er bestilt
-festen blir holdt på Tine
-farger til bordpynt, invitasjoner og slikt er bestemt
-tante Sølvi skal lage invitasjoner + sanghefter
-tante Ruth Marine skal pynte meg:D
-tante Bodil og mamma skal lage mat
-Min kjære forlover blir Ingrid, og Stians blir hans gode venn Jørn Gunnar
-Toastmastere blir Malin og Marianne
-Anne skal ta bryllupsbildene!
-Brudekjolen er snart ferdig betalt

Bestemors slør: something old...
Dette sløret kjøpte bestemor da hun giftet seg med bestefar 16. juli i 1966. Mamma brukte det nøyaktig 17 år etterpå, den 16.juli i 1983. Jeg håper sløret vil passe til kjolen jeg har valg. Hadde vært så kult og brukt det!
Har dere forslag til hårfrisyre? Jeg aner ikke hvordan jeg vil ha det... Får diskutere litt med tanten tror jeg:)

something blue:
Av mamma har jeg fått et nydelig strømpebånd med blå silkesløyfe:)

Borddekorasjoner... Ja-a. Jeg begynner å få et bilde (dog difust) av hvordan jeg vil pynte. Jeg synes orkidéer er så fint! Så stilrent og elegant. Samtidig har jeg lyst til å pynte opp med kvister... litt røft og robust... hummm... Sånne "kvist-baller", hvor får man tak i sånne? Har hørt noe om at Øya kan ha slike? Andre steder? Og sånne "hjerte-ranker" hvis dere skjønner hva jeg mener, de er jo fine til å ha i både brudebukett og som dekor på bordene...
...Etter å ha lest dette avsnittet kan man vel være enig i at blomsterdekoratør, det er ikke yrket for meg...

Stian skal få bestemme menyen til bryllupet... (det har jeg sagt mange ganger, men kan jo ikke la være å blande meg inn...)

Anne har som sagt sagt seg villig til å ta bilder under vielsen og festen, men også bryllupsbildene våre. Nå gjelder det bare å finne egnede steder til fotoshooten:) Det skal ikke være noe problem å finne fine plasser ute; foreksempel langs elva, eller ved veggen på Melhus vakre steinkirke? Eller ute på moloen ved Flakk: Se på dette bildet av Eline og Stian. Er det ikke fint der? Vakre mennesker er det og:)
Men om det regner? Hvor skal vi ta bilder hen da? Går det an å ta bilder inni kirka kanskje?


Ja... så langt sånn ca har jeg kommet. Myyye står igjen, men heldigvis koser jeg meg med planlegginga.

5 kommentarer:

Anna Sofia sa...

I like! Spännande att få lite uppdatering! Jag vet själv hur det var, kollar i min bröllopsplanerar bok ibland och minns massa som jag glömt! Nästa vecka är det premiär kära vän! *HP*

Anonym sa...

så langt du har kymmy,men du har masse å gled dæ te.Du kjæms te å bli en vakker brud,det e æ sikker på:-)

Anna Sofia sa...

oh yes baby.. it's a date! det säger vi! sista potter filmen samman!

Anne sa...

Men kjære dæ, du må ikke bekymre deg for regn og sånt. Det fikser jeg. Så skal jeg ta meg en tur til Melhus og finne plasser å fotografere.
Har allerede masse ideer til bildene...

Marion Kristina sa...

Så fint ar du koser deg med planlegginga :) Ser ut som det går som smurt ! :D