lørdag, april 03, 2010

Påskehistorie

 lykkelig for å være i Valsøyfjorden!

Da var vi hjemme fra en strålende Valsøyfjordpåske! Skulle ønske vi kunen vært der et par dager.. nei UKER lenger, men pliktene kaller her hjemme. Jeg har arbeidshelg, og i morgen skjer det noe jeg for all del ikke vil gå glipp av; nemlig Sandra Michaelas dåp! Jeg skal få være fadder, og jeg gleder meg til å se lillepia i dåpskjolen sin!

 Fikk ikke ha onkel Jørgenen min for meg selv i påska gitt...Men det går bra, så lenge han dytter sykkelen min.

Men tilbake til Valsøyfjorden. Vi kom på tirsdag, og da var det dekket og klart til kyllingsalat! M-m! Tidlig kveld ble det, for Englen vår ville ikke sove alene på bestetante-loftet. Onsdag var littegranne sur, værmessig altså, men vi kosa oss inne, løste litt kryssord blant annet. Eline har blitt superflink til å gå, og hun takler til og med å ha sko på bena nå! Så deler av dagen ble brukt til bare å betrakte henne:) Hun har også begynt å herme etter oss når vi sier korte og tydeliger ord. Klokke, døra, og MORMOR --> mimmi, f.eks. Jeg må ikke glemme å nevne at verdens beste lasagne ble inntatt denne onsdagen.

Dette er mimmi, og hun er veldig god!
 
Skjærtorsdag er lammestekdagen over alle lammestekdager! Og tante Bodils lammestek er lammesteken over alle lammesteker. Så vet dere det. Været ble lettere denne dagen, kaffe i fjæra, eline fikk testa sykkelferdighetene sine, og Stian fikk aka i fra seg for i år. Og vi fikk også tid til å grunne over det Jesus måtte gå igjennom denne kvelden skjærtorsdag. Han måtte ha vært så redd, så ubeskrivelig fortvilet og i villrede!

 men besteonkel da, har du ikke funnet løsningsordet enda??? Skal jeg hjelpe deg litt?

Med fredag kom den varme vårsolen fra klar himmel, i sterk kontrast med langfredagsfortellingen. Himmelen ble mørk og tung for totusen år siden, som akkurat før en storm. Smerte og sorg preget den dagen, og jeg tror ikke det var mange som følte håpet... Vi derimot, kjente endelig våren komme og brukte dagen på å sykle, løse kryssord, lage snøborg, slikke sol, ake, spise svele, duve på flytebrygga, spille kort, huske, gå tur, spise bacalao, spise godter... osv. Ikke noe sorg og smerte med andre ord. Jo, litt. I og med at Jeg, Stian og Eline måtte reise hjem utpå kvelden. Mens de andre fortsatte med all kosingen.

'vi kanj å kos oss!'
 
I dag har solen fortsatt å varme, og det er deilig, deilig å være ute! Energien kommer tilbake med solen! Takk og lov for det:D
i ly for vind. ...og sol...
 
I morgen fortsetter påskehistorien, da med en liten prinsesse i dåpskjole som en av hovedpersonene:)
hva? Har jeg noe på nesen sier du?

Ingen kommentarer: