mandag, juni 28, 2010

menn i mitt liv:

Jeg har blitt skikkelig forkjøla, og hjernen min funker ikke som den skal. Så det blir et kort innlegg. Leste VGnett istad, og endelig har de klart å fjerne den meningsløse regelen om at mor må ha arbeidet minst 50 % for at far skal få foreldreperm. Desverre for oss kom den nye regelen 2 år for sent. Men jeg gleder meg med alle som får nytte av de nye reglene:) Så fine mannen min; om vi skal ha flere barn, så får du pappapermisjonen din uansett:)

'For gifte og samboende kommer det nye regler for pappaperm. Det vil fra 1. juli ikke lenger være krav til at mor må ha arbeidet i minst 50 prosent stilling for at far skal få fedrekvote.
Når både mor og far har rett til foreldrepenger, er 10 uker forbeholdt faren. Loven endres slik at det ikke lenger er et vilkår at moren i opptjeningstiden til foreldrepenger har arbeidet minst 50 prosent stilling'.

Jeg har en god lillebror som kommer å tar seg av Eline etterhvert. For det føles som jeg har bommull i hodet, og halsen er vond. Øynene går i kryss og kroppen verker. Snille broren min!

Spreke pappa satte ny pers i helgen i sykkelrittet Trondheim - Oslo! 21 t og 55 min brukte han og lagkameratene i Tine Heimdal Sykkel. Jeg er så stolt! 

...
tenker også på familie, venner og medsoldater av de fire norske soldatene som ble drept i Afganistan i går kveld.

Ingen kommentarer: