fredag, juli 02, 2010

Elinenytt (og virus)

Ja, da. Det er meg igjen. Og dere lurer vel på om jeg ikke har bedre ting å gjøre enn å sitte forran pc'n og surre. Det er sommer og SOL, og det er fredag!
...Og jeg er fortsatt ikke i form. Med forkjølelsen kom hodepine og nakkesmerter, og det virker ikke som de vil avta noe særlig enda. I går kveld ble Eline syk og. Og i ettermiddag har hun hatt feber og vært veldig tufs. Uff, får helt vondt av henne. Hun gråter til hver gang hun hoster, så det er tydelig at hun har vondt i halsen sin stakkar...
For noen dager siden lærte Eline seg å HOPPE! Altså, så mye sprett er det ikke i henne enda, men hun svikner nå i knærne, og løfter seg opp. Som oftest er det det ene bene som løftes over bakken først, og så det andre når det første er trygt på bakken igjen:) Hun er så søøøt! Og veldig fornøyd og stolt selv!

Hun har lært seg nye ord i det siste og! All frukt heter bama ---> banan, som tydeligvis er mye enklere enn å si eple, melon og drue f.eks. Oæo er fellesbetegnelsen på dyr. Det tror jeg kommer av mjau. Ka betyr takk. Og som nevnt før gåkkå som betyr sykkel. ...Vel, jeg begynte avsnittet med å skryte av at hun har lært seg nye ord... mja... Hun har lagd seg nye ord skulle jeg vel heller ha sagt. Men poenget er jo at hun kan betydningen av ordene, og tydelig viser at hun skjønner hva vi sier til henne. Og hun gjør seg så absolutt forstått:)
(... akkurat nå gikk det opp for meg at fruktleverandøren heter Bama! ÅH! Smarte, smarte jenta mi! Kan du det og du da! :D)

Yndlingsaktiviteten nå for tiden er den lille røde vogna og babydokka:) Hun er så fin når hun går og triller, tar opp dukka, prater litt med den, nusser litt på den, ...og slenger den avgårde over stuegulvet:D Så løfter hun vogna og marsjerer avgårde:)

Om 9 dager er det sommerferie! Da er vi FRISKE ALLE MANN! og skal nyte late sommerferiedager her hjemme, i Stockholm, i Halden og hos svigers:) Gleder meg!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Ikke fortell noen at jeg leser om andres snuppereller klokken 3 på natten :) Skulle egentlig, selvsagt, ligget i min seng. Måtte bare si hei ettersom jeg har en "sånn" selv. En sånn superfin lita jente, født 19.12.08. Tenk det - nesten samme dag!

NÅ legger jeg meg :)
Håper på ny sol-dag imorgen for både dere og oss :)

Anonym sa...

Aahh... koselig, koselig! Har telt lenge på både fingre og knapper om jeg skulle legge ut bilder av barna på bloggen... kanskje er jeg henfallen til paranoide tanker, kanskje overbeskyttende, kanskje la politiets bekymring rundt alle "mammabloggene" seg som et klamt teppe over meg...

Nå har jeg imidlertid telt ferdig, og tenker at litt av og til ikke kan være av det onde (kan ikke la onde tanker vinne...) Derfor er det nå et aldri så lite bilde av vår veslejente E. å beskue... Egentlig er det E x 2; Edda Emmeritze. Det første gir seg selv, det andre navnet er et "tøysenavn" pappaen laget selv, og hun er da den eneste i landet som sikkert kommer til å måtte stave det hundrevis av ganger... :)

God klem til Eline - og sol til dere alle. Her er det som et trykkoker idag, jeg værer uvær!

BENTE sa...

Huff da, god bedring til dere! Håper formen har blitt bedre i helga.

Såå arti me nye ord. Karina har også lært seg mange nye i det siste. De kommer vel på løpende bånd nå:)

BENTE sa...

Takk:) Helt enig! Det enkle er ofte det beste..

Man bør lære seg både uvær, regn, kaldt og snø og vinter først som sist når man bor her;)

Dere får fortsatt ha god bedring, og ei god uke dere også!

Fru Mæla - Mer enn bare ord - sa...

Så nydelig jente du har :)

sisselia sa...

Jeg koser meg sååå ved å se bildene av Eline. En dag er hun lik mamma, den neste lik pappa :) Som du sikkert skjønner Kristin, jeg klarte å lage en Google-konto. Klem