torsdag, juli 08, 2010

gårsdagen vs. i dag: del I

Jeg begynner med i går. Jeg våknet hodepinefri og jublet høyt inni meg! Eline skulle hos dagmamma, og jeg skulle ha en fridag helt for meg selv, pleie kropp og sjel og bli frisk! Ettersom hodepinen var borte fant jeg ut at en liten bytur ville være på sin plass. Det ble handlet inn noen nye accessories til meg, og sko! et par bryllupsgaver, heklegarn og noen nye leker til Eline til den lange bilturen i sommer.

Det var deilig med en alenetur! Og den endte med trening hos fysioterapeuten, før deilig fish and ships hos mamma:) Godt å få igjen Eline etter maaaange timer uten henne:) Hun hadde så visst kosa seg ja!
Vel hjemme ble Eline lagt, og det var klart for siste semifinale i fotballVM. Og jeg fikk testet ut 'baby foot', plaststrømper med en spesiell gel inni som skal gjøre foten baby-myk... Hm... Ja, resultatet lar vente på seg, det kunne ta 3-5 dager... Skjønte ikke helt den patenten der, som er japansk by the way, men den harde huden skal visst 'flasse' av av seg selv etterhvert. (ja, nå ble det mye ekkel fot-prat her) Måtte sitte i to timer med disse plastpose-sokkene på... Så de bør funke!

trykk her om du vil lese mer om baby foot
Og mens jeg satt med føttene i gelé og fotballen rullet på tv'n, begynte jeg å hekle. Jeg har nemlig blitt bitt av basillen... Anna har skrevet om disse artige figurene på bloggen sin flere ganger, og her om dagen hadde også Ingrid Carina laget en. Jeg fikk låne en oppskrift av henne, og så langt kom jeg i går. ...Jeg håper dere ser at det skal bli en dukke...
En herlig dag! Annerledes og deilig! Iskaffe i Ravnkloa, smilende folk over alt, shopping! Sola gjør underverker!

dagen i dag kommer i innlegget gårsdagen vs. i dag del II

3 kommentarer:

Anonym sa...

Skulle besøkt deg, men her har sommerforkjølelsen lagt sine klamme hender på meg (uff, det hørtes nesten verre ut enn det er :) Godt å høre at du er bedre!

Fikk med meg at Eline hadde første dag hos dagmamma, og jeg forsøkte å forestille meg hvordan det ville være, både for henne og mamma. Barn har selvsagt godt av å være sammen med andre enn mamma, men ikke hver dag, hele dagen... har vondt av små barnehagebarn.

Fine sko, og interessant med Baby Foot, litt mindre slit enn fotfil, ha, ha... vil gjerne ha en oppdatering på hvordan det fungerte. Dukken blir superfin!!! Gleder meg til å se den ferdig :)

Idag var det helestasjon og siste vaksine enn så lenge for oss... Edda hadde strukket seg til 86 cm. (Det er forresten hun som heter E x 2, jeg uttrykte meg litt uklart; Edda Emmeritze *fnis* - og storebror Odin).

Deilige dager til dere, både store og små!

Anna Sofia sa...

oh, underbart! man kan bli fast i virkandet när man inser hur mycket former man egentligen kan göra! Det ser bra ut! Keep on!
Kram

Sinte lillesøster sa...

BYTUR??? Uten å si ifra???