onsdag, mars 25, 2009

Elines dåpskjole




Nå er det ikke lenge til Elines dåp. Jeg og Eline drar på "Toppentreff" (5-årsjubileum på folkehøyskolen) på lørdag, og drar videre til Mjøndalen på søndag. Der får vi ei hel uke sammen med svigers:) Gleder meg til å vise fram Eline til familien der nede! Tror det meste er klart til dåpen nå. Burne, hvite og beige kubelys, brune og rosa servietter, brune og beige små hjerter til å strø på bordene, hvite duker, rosa gerbera... Ja. Tror det blir meget bra:) (og bilder av et dekket dåpsfestbord kommer selfølgelig!).

Anne var så snill å fiksa en kollage av Elines dåpskjole. Mommo (mine fetteres mormor) laget kjolen da Kristian og jeg skulle døpes. Etter det har Hanne, Håkon, Jørgen, Silje og Synne (mitt fadderbarn) brukt dåpskjolen. Og nå er det altså Elines tur:) Det er en nyyydelig kjole! Og jeg er så stolt av den!
Kjolen er sydd av råsilke og er pyntet med silkebånd, tekstursøm og perler. Det er ikke mange kjoler i dag som har vest, men dette var vanlig i gamle dager da dåpsfølgene rodde i båt, eller kjørte hest til en lang gudstjeneste i en iskald kirke.

Og her er kjolen hun skal ha på seg på dåpsfesten. Den fikk Eline i barselgave av fam. Morland, og jeg synes den var så fiiiin!

1 kommentar:

Anne sa...

Så fin dåpskjole (og sååå fine bilda av den hehe) og så e det hittil ingen kommentara... jaja da får æ vær først! Du må ha lykke til på dåpen, Kristin! Du må ta masse bilder av dåpsbarn, bord og gaver og sånt og legge det ut på bloggen for oss som ikke har muligheten til å dra dit. Det var vel i mårra dokk reise, så lykke til på turen sørover også da. Vi sees over påska!