tirsdag, mars 03, 2009

Lykkelig?

Hva legges i det begrepet egentlig? Når kan en beskrive seg selv som lykkelig? Er man lykkelig hele tiden, eller er det i ulike situasjoner at lykken oppstår? For så å forsvinne igjen... Trenger man å se lykkelig ut for å være lykkelig? Må man være vellykket? Lykkelig... Et misvisende ord synes jeg... Vet ikke om jeg liker det eller ei.
Jeg SER ikke lykkelig ut... tror jeg... Jeg er sliten og ikke så himla fresh. Men inni meg bobler jeg av glede. Hver gang Eline smiler til oss, når jeg ligger i Stians armkrok. Når lillemor legger hodet sitt på skuldra mi og drar meg i håret... Også når jeg kan sitte ned ved symaskina eller pusle med ett eller annet hobby. Og når jeg ser at andre har det bra, da fylles jeg av en undelig og god fred.
I dag var jeg og to herlige, nybakte mammaer på trilletur i fantastisk solskinn! Jeg må bare smile når jeg tenker på det! Så godt jeg hadde det da! Og i ettermiddag har vi hatt besøk av Hanne, Thomas og Kristian. Min gode, gode familie! De er alle med på å gjøre mitt liv til et godt liv. Jeg er så glad og ja... lykkelig? Selv om jeg ikke ser lykkelig ut hele tiden. Selv med hodepine og bekymringer... Jeg har det så GODT like vel!

I morges strøk Stian meg over kinnet før han dro på jobb:) I halvsøvne kom jeg fram til at; Ja, det bob-bob-bob-bob-bobler inni meeeeg! Av GLEDE!

3 kommentarer:

Anonym sa...

jag har med funderat över vad lycka är.. att det sä skillnad på att bara vara glad och lycklig tror jag. att vara glad kan vara samma som att vara nöjd. Men att vara lycklig är dom där guldkorna i livet där det bara som du säger; bubblar i en av glädje och lyckorus!
Jag unnar dig varje sekund av lyckan Kristin. Det är så klart att det är lycka du känner. Det bubblar nästan i mig när du beskriver det...hihi* Kram!

Anonym sa...

Ja, snedig det med lykke.Har man vært lykkelig hele tida hadde vi ikke satt pris på den gode boblefølelsen tror jeg.Kjenner det er lettere å få den nå når dagene blir lysere ,ye godt å se frem til.
Barnedåp,påske,konfrmasjoner,ferie!!!!!!!!!!!! obs .da kom klumpen i magen igjen.
Nei,en ting om gangen 1. VÅR.
GLA I DEG! Du er en grunn til at jeg kan kjenne meg lykkelig

Kristin Kreativius sa...

Tuuusen takk! Familie, slekt og venner betyr ALT det:) Og nå er det mye å se fram til ja. Og det blir lysere og lysere og jeg ser mer bar asfalt for hver dag som går! Det er snart våååår!