tirsdag, juni 01, 2010

nyter!

Det er så fint å være hjemme med Eline! Studere henne, gjette hvilke ord hun prøver å si. Se hva hun tiltrekkes av, og hva hun overser. For hun har klare favoritter når det gjelds mat, leker, aktiviteter, klær og farger. Nå er det vognen hun fikk av farmor som er en hit! Og begge babydukkene skal trilles rundt. Fra kjøkkenkroken, over stuegulvet, bort til lekerommet, og tilbake igjen. Vognen skal gjerne bæres over dørkarmer og andre hinder:) Sterke Elinemi:) Men det er ikke bare dukkene som får plass i vognen:) I dag triller hun rundt på 1 cd, 1 hårbørste, 2 smokker, 1 isboks og 1 ball:)

Eline synes ikke noe om å ha spenner og hårstrikk i håret. Til bryllupet hadde jeg kjøpt et så fint hårbånd som matchet kjolen hennes, men det nektet hun å gå med. Og hårspenner river hun bare ut. Prøver jeg å sette i et hårstrikk hyler hun som en stukket gris... Så dette bildet hører til et av de sjeldne: Eline med fin sommerfugl-hårspenne fra Wilmas Hus.

Når vi snakker om hår; Jeg må legge ved et bilde av hårsveisen hennes i går morges:D Litt Einstein-aktig vil jeg si.

I hegen var vi på 'befaring' i barnehagen Eline skal begynne i. Det ser veldig fin ut, og Eline kosa deg på det fine uteområdet! Hun skal begynne i småbarnsavdelingen som heter Sandtun, og neste onsdag skal vi dit for å få omvisning:) Det blir veldig spennende å sende henne avgårde i barnehage... Uffameg... Sikkert bra for henne. ...og for meg, men hjelpes! Jeg har få gode minner fra min tid i barnehagen... Det er nok derfor jeg gruer meg sånn til at hun skal begynne.
Jeg og Stian har kosa oss med mange filmer i de to ukene etter bryllupet. Ettersom det ble så stille og rolig måtte vi ha noe og fylle kveldene med. Endelig fikk jeg sett Avatar. Og på kino ble det Robin Hood:) (for å nevne noen av filmene vi har sett)
I går stod 'Hangover' på plakaten, men vi måtte utsette den litt pga en liten jente som var i hundre:) Leggetid eller ei, hun for som en jojo over gulvet her:) Ser hun trøtt ut kanskje???
Og i dag tittet solen endelig frem! Jeg og Eline har kosa oss på lekeplassen og tøffa mi har syklet og plukket blomster:) I just love her!

2 kommentarer:

Ane Tønnesland sa...

Så vakker Eline er, og så stor hun har blitt!

Masse lykke til med barnehagestart:) Det kommer til å gå fint!

Kristin Kreativius sa...

Takk Ane:) Er så stolt!