søndag, januar 10, 2010

Elinenytt + noe syting

som bare MÅ ut i kveld. Er så himla rastløs, og VET at jeg burde benyttet anledningen til å tatt en trimtur. Men jeg gidder ikke!!! Jeg kjeder meg, men alt jeg prøver meg på i kveld blir fiasko. Stian ser noe om tankskip, linjefart, handelsflåte og sjøfolk på TV, og høres DET spennende ut kanskje?!? Og ikke nok med det; jeg sprekker opp på alle knokler på fingrene av dette kalde været, og det svir noe så infertalsk! Hælene har sprekker helt inn til beinet skjennes det som, og veldig stygge ord er på nippet til å komme ut for hvert skritt jeg tar. Nå har jeg plastret 6 sprukne knokler for å holde kulda ute. Beina ligger høyt med et to cm lag fet salve-gugge+ gasbind rundt hælen, og jeg synes synd på med selv.

MØKK

Sånn.

Eline har forandret seg masse bare de siste to ukene! Hun er ikke noe baby nei, men en veldig bestemt og kvikk ettåring med egne ideer i hodet. Hun vet hva hun får lov til og hva som er 'nei-nei'. Hun elsker å tøye grenser! Hun leker ofte at hun prater i telefonen. da sier hun enten 'heia', he-da' eller 'eeee'. Hun kan komme bort til oss med teppet sitt og vil leke 'Borte, Tittei', eller se i dyreboka si. Da blar hun opp på bildet av kattene peker og sier 'heeeeee'. 'Mjau' er for komplisert enda, men 'møøøø' har hun lært! Hun peker på alt hun ser og sier 'der', og når vi blar i bøker sier hun 'oooi' hvis hun ser et fasinerende bilde.
Hun går fortsatt ikke. Der er hun litt senere ute enn sine småvenner. Men det kommer det og:) Er bare litt vinglete i hoftene sine enda:) Gleder meg skikkelig til det blir litt mildere, slik jeg kan ta med Eline ut igjen! Vi prøvde oss på akebrettet før minusgradene passeret -10, og Eline så ut til å like det!
Elsker henne!

Ingen kommentarer: