lørdag, januar 23, 2010

tuLiPanEr og åndelig påfyll

fikk dem av Stian i dag:) De stod så fint i vasen sin da jeg kom hjem etter en slitsom dag på jobb. Åh, jeg ble så glad, og det gav meg liksom ny energi!
Vi har vært på [muv] i kveld, familiemøte på bedehuset. Temaet for i år er FRI!. Anne Brit Rødberg snakket om å være fri fra frykt. -Menneskefrykt----> Hva vil hun/han si om jeg forteller at jeg er kristen? -Frykt for seg selv----> men jeg er da ikke flink nok til å forsvare min tro?! -Frykt for å bli sett på som 'prippen'/ bedre enn alle andre----> Nei, jeg er ikke bedre enn andre, men jeg har fått en nådegave, en gave Gud har skreddersydd for meg, og den takler jeg BRA!
Jeg vil bli FRI! Jeg vil tørre å stå for det jeg tror på. Jeg vil vite hva min nådegave er. Vil tjene Gud og mine medmennesker med min skreddersydde gave.
Eline var på barnemøte, og hun danset og var helt med da vi sang 'min båt er så liten':) Hun har forresten lært seg å nusse:) Når vi spør: 'får mamma en nuss eline?' setter hun fram verdens søteste trutmunn:D

1 kommentar:

Grete Winther Westrum Løvås sa...

Hei Kristin!

Så koselig at du fant bloggen min, og da fant jo jeg din også :) Ja, det møtet var helt spesielt. Følte jeg ble lettere og lettere på stolen der jeg satt mens Inger Britt snakket. Kanskje vi treffes i dag? Tror vi skal en tur i barnehagen.