søndag, august 22, 2010

Søndagsfrokost på gamlehjemmet

I helgen jobbet jeg den 3. arbeidshelgen på rad. (skal ha ei frihelg nå). Jeg er så priviligert og heldig som får komme så tett inn på alle disse herlige menneskene! Jeg får lov til å se de, prate med de, hjelpe de! Jeg håper jeg kan være med på å gjøre en forskjell. Gjøre avslutningen på livet til en god og fredelig tid. De gode klemmene jeg får, og den takknemligheten menneskene viser oss er en energi-innsprøytning! Tenk at jeg kan være med på å gjøre et annet menneske glad!

I morges satte jeg på en cd med vakre salmer. Vi la nye duker på bordene, tente lys, og hentet deilig kakao og kokte egg på kjøkkenet. Vi la opp påsmurte brødskiver på fat, pyntet med servietter og blomster. Jeg tror at en god start på dagen har mye og si for resten av den.

Det var en liten stemningsrapport fra dementavdeligen.

1 kommentar:

Flora sa...

fantastisk Kristin! og så heldig de er som har deg til å varte seg opp!!