torsdag, november 20, 2008

uke 37...

Det går da framover! Selv om formiddagen kan virke som en evighet iblant! I dag er vi altså inne i uke 37 av svangerskapet, det vil si 3 uker igjen! ...må nok fort regne med noen dager over termindato men...
Lillemor er nesten 3 kilo nå, og ca 46 cm lang! Var på svangerskapskontroll/fødselssamtale på tirsdag, og alt virket fint:) Stian fikk høre hjertelyden:) Og en del litt mindre hyggelige ting... Om mormunn og åpning og pressrier og fødselskanal og etterbyrd osv... hi-hi:) Er egentlig litt glad for at jeg ikke vet hva jeg går til... Men det var veldig greit å få en gjennomgang sammen med stian og jordmora.

Nok om det:) Det har snødd MASSE! og jeg er happy-happy! Vinter med snø er helt fantastisk og så vakkert! Se blåtimen!
...og det gir meg en smule julestemning... iallefall når jeg spiser klementiner i tillegg:) Har noen tenkt på å kjøpe seg ny julemusikk så har jeg to forslag til dere. De er ikke nye av året, men to veldig fine og litt annerledes jule-cd'er.
Den første er David Phelps, "One wintery night". Han har en fantastisk stemme som gir meg gåsehud, og flere av sangene er ikke typisk julesanger. Et par highlights er "O come, O come Emmanuel" og "Hark the Herold!".
Den andre juleplaten jeg vil anbefale i år er Mosaic, "Mitt hjerte alltid vanker" fra 2005. "Once Upon a Christmas" og "Hark! The Herald Angles Sing" er to deilige og litt annerledes jule-låter. Detter er en cd det er vanskelig å bli lei av.
Så løp og kjøp:)

Nei, nå skal jeg finne fram vinterskoene og impregnere de. Lurer på hvordan i all verden jeg skal klare å knyte de på meg med så stor mage... Sy litt i dag og tenker jeg. Men først en liten lunsj: Rundstykke med brunost og kakao:) m-m-m! Og en klementin eller to til dessert så klart:)
Ha en fiiin dag;)

1 kommentar:

siripirisiri sa...

Hei søta!
Åh jeg er så spent på dine vegne!
Vet akkurat hvordan du har det!!! Nå kan det skje any time!
Masse masse lykke til, det kommer til å gå SÅ bra! Og alt kommer til å være verd det! Det er SÅ koselig å være mamma!
Og igjen tusen takk for den søte genseren til Anton!
Klem klem!